Zpět na hlavní web
Zpět
+420 734 261 069
Co chtějí vaši žáci vědět?
Tvoříme materiály do výuky ověřené jak experty, tak ale samotnými teenagery, zajímá nás, co chtějí středoškoláci znát před vstupem do dospělého světa.
Materiály do hodin od studentů pro studenty
Výukové materiály
Kompetence
řešení problémů
učení
digitální
komunikativní
sociální a personální
občanská
pracovní
Úroveň
A1
A2
B1
B2
Předmět
občanská výchova
matematika
informatika
zeměpis
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
B2
Smlouvy a reklamace
Natři to financím
Popis kurzu
Žáci si ve dvojicích vyzkoušejí vyřešení modelové situace: „reklamaci foťáku zakoupeného v e-shopu, který dorazil rozbitý“. Vyhledají si potřebné informace na internetu a v dodaných materiálech (faktura za zboží, obchodní podmínky, reklamační řád) a napíšou reklamační dopis.
Žáci si ve dvojicích vyzkoušejí vyřešení modelové situace: „reklamaci foťáku zakoupeného v e-shopu, který dorazil rozbitý“. Vyhledají si potřebné informace na internetu a v dodaných materiálech (faktura za zboží, obchodní podmínky, reklamační řád) a napíšou reklamační dopis.
řešení problémů
komunikativní
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
B1
Nakupování přes internet
Natři to financím
Popis kurzu
Žáci si vyzkoušejí zadávání údajů při platbě převodem a kartou přes platební bránu.
Žáci si vyzkoušejí zadávání údajů při platbě převodem a kartou přes platební bránu.
řešení problémů
digitální
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
A1
Jak na brigádu
Natři to financím
Popis kurzu
Žáci si prakticky vyzkouší aktivitu, která se jim brzy může hodit: hledání vhodné brigády na pracovních portálech a stránkách firem.
Žáci si prakticky vyzkouší aktivitu, která se jim brzy může hodit: hledání vhodné brigády na pracovních portálech a stránkách firem.
komunikativní
pracovní
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
A2
Internetbanking a bezpečnost
Natři to financím
Popis kurzu
Žáci ve skupinkách vyhledají informace k několika typům internetových hrozeb (včetně toho, jak situace spojené s podvody řešit a jak se co nejúčinněji preventivně bránit).
Žáci ve skupinkách vyhledají informace k několika typům internetových hrozeb (včetně toho, jak situace spojené s podvody řešit a jak se co nejúčinněji preventivně bránit).
řešení problémů
digitální
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
B1
Hodnota peněz
Natři to financím
Popis kurzu
Žáci mají za úkol vymyslet, jak co nejlépe zhodnotit peníze za určitý časový úsek. K tomu si vyhledávají informace, porovnají jednotlivé finanční produkty a rozhodnou se pro řešení, které pak porovnají s volbami svých spolužáků.
Žáci mají za úkol vymyslet, jak co nejlépe zhodnotit peníze za určitý časový úsek. K tomu si vyhledávají informace, porovnají jednotlivé finanční produkty a rozhodnou se pro řešení, které pak porovnají s volbami svých spolužáků.
řešení problémů
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
B2
Inflace
Natři to financím
Popis kurzu
Žáci vyhledají informace o případech vysoké inflace v historii a zamyslí se nad tím, v jakých situacích k inflaci dochází.
Žáci vyhledají informace o případech vysoké inflace v historii a zamyslí se nad tím, v jakých situacích k inflaci dochází.
učení
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
A1
Hotovost a bezhotovost
Natři to financím
Popis kurzu
Aktivita je zaměřena na řešení modelových situací při hotovostních i bezhotovostních platbách. Pokud má učitel možnost, doporučujeme zajistit tiskopisy složenek k vyplnění.
Aktivita je zaměřena na řešení modelových situací při hotovostních i bezhotovostních platbách. Pokud má učitel možnost, doporučujeme zajistit tiskopisy složenek k vyplnění.
řešení problémů
sociální a personální
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
A2
Funkce peněz
Natři to financím
Popis kurzu
Skupinová aktivita, která se zaměřuje na funkci „peníze jako zúčtovací jednotka“. Žáci dostanou úkol a pracují na něm ve skupinkách. Po vypracování úlohy si skupinky navzájem pod vedením učitele prezentují výsledky (prostor pro porovnání vnímání ceny – každá ze skupinek krátce uvede, kolik je bude stát výroba housky, za kolik ji budou prodávat a proč stanovili takovou cenu).
Skupinová aktivita, která se zaměřuje na funkci „peníze jako zúčtovací jednotka“. Žáci dostanou úkol a pracují na něm ve skupinkách. Po vypracování úlohy si skupinky navzájem pod vedením učitele prezentují výsledky (prostor pro porovnání vnímání ceny – každá ze skupinek krátce uvede, kolik je bude stát výroba housky, za kolik ji budou prodávat a proč stanovili takovou cenu).
řešení problémů
komunikativní
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
B1
Emise peněz
Natři to financím
Popis kurzu
První aktivita je zaměřená na detailní seznámení se s bankovkami a mincemi (práce s aplikací ČNB České peníze) Druhá aktivita je skupinová, zaměřená na řešení praktických otázek spojených s penězi (co dělat s poškozenými a neplatnými bankovkami a mincemi) a na rozvoj žáků v oblasti práce s informacemi a s relevantními zdroji.
První aktivita je zaměřená na detailní seznámení se s bankovkami a mincemi (práce s aplikací ČNB České peníze) Druhá aktivita je skupinová, zaměřená na řešení praktických otázek spojených s penězi (co dělat s poškozenými a neplatnými bankovkami a mincemi) a na rozvoj žáků v oblasti práce s informacemi a s relevantními zdroji.
řešení problémů
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
A2
Cizí měna
Natři to financím
Popis kurzu
Žáci ve skupinkách vyhledávají praktické informace o platbách v zahraničí – jak je nejvýhodnější platit ve vybraných zemích, zda je v daném místě obvyklé platit bezhotovostně a jaké jsou momentálně měnové kurzy.
Žáci ve skupinkách vyhledávají praktické informace o platbách v zahraničí – jak je nejvýhodnější platit ve vybraných zemích, zda je v daném místě obvyklé platit bezhotovostně a jaké jsou momentálně měnové kurzy.
řešení problémů
digitální
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
B2
Brigády a smlouvy
Natři to financím
Popis kurzu
Žáci si prakticky vyzkouší aktivitu, která se jim bude v běžném životě hodit. Do dvojice dostanou DPP a DPČ a mají za úkol si je „před podpisem” pořádně přečíst a najít v nich chyby.
Žáci si prakticky vyzkouší aktivitu, která se jim bude v běžném životě hodit. Do dvojice dostanou DPP a DPČ a mají za úkol si je „před podpisem” pořádně přečíst a najít v nich chyby.
pracovní
řešení problémů
zeměpis
občanská výchova
matematika
informatika
B1
Běžné bankovní účty
Natři to financím
Popis kurzu
Aktivita prověří schopnost žáků umět srovnat několik nabídek konkrétního finančního produktu a vybrat si tu, která je pro ně nejvýhodnější. Dále díky aktivitě získají žáci přehled o dostupných aplikacích pro správu osobních financí.
Aktivita prověří schopnost žáků umět srovnat několik nabídek konkrétního finančního produktu a vybrat si tu, která je pro ně nejvýhodnější. Dále díky aktivitě získají žáci přehled o dostupných aplikacích pro správu osobních financí.
řešení problémů
komunikativní
Je vám něco nejasné?
V případě jakýchkoliv otázek, nejasností, stížností či čehokoliv jiného, nás prosím kontaktujte. Rádi vám s čímkoliv poradíme.
Prostor pro dotazy
Vaše jméno*
Název školy*
Váš email*
Zpráva*
Odesláním formuláře souhlasíte s GDPR
Děkujeme! Váš formulář byl odeslán. Obratem budeme v kontaktu.
Něco se pokazilo, zkuste to prosí znovu.
Maria Šimůnková
+ 420 734 261 069
simunkova@nekrachni.cz